Outsourcing jako narzędzie zmiany modelu biznesu: perspektywa Business Model Canvas

Cena: 49,00 zł 49.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Spis treści

Autor: Jakub Drzewiecki

ISBN: 978-83-7695-763-0

ISSN: 2084-6193

Rok wydania: 2019

Liczba stron: 364

Format: B5

Oprawa: Twarda

Wersja elektroniczna: IBUK


Książka rozwija wątki dotyczące ewolucji oraz strategicznego znaczenia outsourcingu.  Liczne przykłady współczesnych  przedsiębiorstw wskazują, iż o możliwościach nawiązania walki konkurencyjnej coraz częściej przesądza kształt modelu biznesu, a decyzje podejmowane w tym obszarze mają zasadnicze znaczenie dla pozycji rynkowej danego podmiotu. Głównym celem monografii jest zatem wskazanie zależności między sposobem realizowania outsourcingu a zmianami w modelu biznesu podmiotu stosującego tę metodę zarządzania. Badania empiryczne przeprowadzone na potrzeby książki umożliwiły m.in. identyfikację cech dojrzałego outsourcingu wspierającego proces modyfikacji modelu biznesu i charakterystykę przykładowych scenariuszy wykorzystania outsourcingu w tym kontekście. Publikacja skierowana jest do przedstawicieli nauki, do osób podejmujących decyzje strategiczne w przedsiębiorstwach oraz kierowników projektów outsourcingowych, ale powinna zainteresować również rozpoczynających działalność gospodarczą (np. typu start-up).

Wprowadzenie 9

Rozdział 1

Charakterystyka modelu biznesu w świetle teorii oraz praktyki zarządzania.21

1.1. Istota oraz cechy charakterystyczne modelu biznesu 21

1.1.1. Problemy i dylematy związane z koncepcją modelu biznesu 30

1.1.2. Dominujące kierunki badań nad modelami biznesu 35

1.2. Model biznesu jako narzędzie zarządzania 38

1.2.1. Przesłanki wykorzystania modelu biznesu w zarządzaniu: kontekst sytuacyjny38

1.2.2. Charakterystyka narzędzia Business Model Canvas. 44

1.2.3. Uzasadnienie przyjęcia perspektywy Business Model Canvas w prowadzonych badaniach 55

1.2.4. Wartość w modelu biznesu 61

1.2.5. Zmienność modelu biznesu: koncepcja i pomiar 70

Rozdział 2

Outsourcing jako koncepcja oraz metoda zarządzania: jego ewolucja oraz kluczowe charakterystyki80

2.1. Granice pojęcia outsourcingu 80

2.2. Ewolucja outsourcingu: kontekst teorii i praktyki zarządzania 102

2.2.1. Ewolucja outsourcingu w świetle teorii ekonomii i zarządzania 104

2.2.2. Ewolucja outsourcingu w praktyce działalności przedsiębiorstw 114

2.2.3. Ryzyka outsourcingu 121

2.3. Przebieg procesu outsourcingu 125

2.4. Postulowana struktura kontraktu outsourcingowego oraz typy kontraktów outsourcingowych 132

2.5. Zakres oraz dojrzałość jako kluczowe charakterystyki outsourcingu 139

2.5.1. Zakres outsourcingu 140

2.5.2. Dojrzałość outsourcingu 142

Rozdział 3

Identyfikacja oraz charakterystyka modelu badawczego 165

3.1. Wpływ znaczenia przesłanek zmian granic organizacji na kształt modelu biznesu 166

3.2. Związki koncepcji modelu biznesu i outsourcingu 174

3.2.1. Outsourcing a architektura oraz typy modeli biznesu 174

3.2.2. Outsourcing transformacyjny jako metoda modyfikacji modelu biznesu 183

3.2.3. Outsourcing a realizacja procesów: tworzenia, dostarczania oraz przechwytywania wartości w modelu biznesu 190

3.3. Identyfikacja kryteriów oceny poziomu dojrzałości outsourcingu 203

Rozdział 4

Metodyka badań oraz charakterystyka próby badawczej 213

4.1. Założenia metodyczne zrealizowanych badań 213

4.2 . Identyfikacja hipotez badawczych 216

4.3. Charakterystyka etapów postępowania badawczego 218

4.4. Operacjonalizacja problemu oraz pytań badawczych 221

4.5. Charakterystyka wykorzystanych narzędzi badawczych 239

4.6. Charakterystyka próby badawczej 244

Rozdział 5

Weryfikacja modelu badawczego i hipotez badawczych. Szczegółowe wyniki badań 250

5.1. Ocena poziomu badanych zmiennych 251

5.2. Weryfikacja modelu badawczego oraz hipotez badawczych 266

5.3. Szczegółowe wyniki badań dotyczące zależności między badanymi zjawiskami 270

5.3.1. Znaczenie przesłanek zmian granic organizacji a zakres i dojrzałość wykorzystania outsourcingu 271

5.3.2. Dojrzałość outsourcingu a jego skuteczność 277

5.3.3. Wpływ skuteczności realizowanego outsourcingu na zmiany w modelu biznesu 280

5.4. Charakterystyka przykładowych scenariuszy wykorzystania outsourcingu w kontekście zmiany modelu biznesu 286

Podsumowanie 303

Załącznik: Wzór kwestionariusza ankiety wykorzystanego w badaniach 317

Spis literatury 328

Spis rysunków 343

Spis tabel 344

Summary 346

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl