Mikroekonomia. Studia przypadków, wyd. 4 zmienione

Cena: 27,00 zł 27.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Spis treści

Autor: Bożena Borkowska (red.)

ISBN: 978-83-7695-599-5

Rok wydania: 2016

Liczba stron: 276

Format: B5

Oprawa: Miękka

Wersja elektroniczna: IBUK


W kolejnym wydaniu podręcznika zachowano dotychczasową formę prezentacji w postaci zbioru  studiów przypadków przedstawiających różne zjawiska ekonomiczne w określonym kontekście rzeczywistości gospodarczej. Analiza przypadków powinna ułatwić studentom nabycie umiejętności wyjaśniania rzeczywistości gospodarczej za pomocą poznanych twierdzeń mikroekonomii oraz sprawdzania ich eksplanacyjnych możliwości i ograniczeń. Zamieszczone w nim nowe opracowania mają pomóc w wyjaśnianiu zjawisk gospodarczych także w oparciu na współczesnych nurtach mikroekonomii wykładanych w ramach takich przedmiotów, jak: ekonomia biznesu, ekonomia informacji, organizacja rynków i konkurencji (industrial organization).

Słowo wstępne 7

Wybory ekonomiczne

1. Samochód czy taksówka? 11

2. Który paracetamol? 15

Rynek właściwy

3. Sektory, branże i rynki 21

4. Wyznaczanie rynku 25

5. Metody wyznaczania rynku właściwego 30

Rynki giełdowe i aukcyjne

6. Giełdowy rynek akcji 43

7. Wpływ informacji na rynek palladu 58

8. Rynek kawy zielonej 64

9. Rynek cebul tulipanów w Holandii w XVII w 71

Monopole

10. Monopolizacja i demonopolizacja rynku telekomunikacji w USA 79

11. Praktyki ograniczające konkurencję 91

Niedoskonała konkurencja

12. Rynek piwa w Polsce – konkurencja oligopolistyczna a rozwój małych i średnich browarów 103

13. Rynek czekolady w Polsce 118

14. Dominacja multipleksów na rynku usług kinowych w Polsce 133

15. Rynek papierosów w Polsce 145

16. Przeprawa promowa przez Odrę 160

Rynki w gospodarce cyfrowej

17. Działalność w gospodarce cyfrowej – Twitter 165

18. Strategie sprzedażowe na rynkach cyfrowych dóbr informacyjnych 171

Analiza rynków

19. Szacowanie elastyczności dochodowej popytu 189

20. Paradoks Giffena 200

21. Granica między przedsiębiorstwem a rynkiem 207

22. Fuzje i przejęcia a struktura branży farmaceutycznej 216

23. Rynek jednego procenta 228

24. Asymetria informacyjna na rynku ubezpieczeń 239

Państwo na rynkach

25. Akcyza jako narzędzie korygowania zawodności rynku 247

26. Czy cukier nie poddaje się prawom rynku 257

27. Transakcje na rynku nieruchomości mieszkaniowych w Polsce 269

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl