Konwestycja jako forma dekonsumpcji

Cena: 0,00 zł 0.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Spis treści

Autor: Wanda Patrzałek

ISBN: 978-83-7695-940-5

e-ISBN: 978-83-7695-977-1

Rok wydania: 2022

Liczba stron: 266

Format: B5

Oprawa: Twarda


Konsumpcja inwestycyjna, określana mianem konwestycji, to nowy sposób podejścia do konsumpcji stanowiącej przewartościowanie sposobu zaspokajania potrzeb człowieka, dążącej do wykorzystania w pełni jego potencjału biologicznego, ale i intelektualnego, stwarzanego przez harmonię rozwoju z otoczeniem społecznym i naturalnym. Celem autorki pracy jest interdyscyplinarne poznanie zjawiska konsumpcji inwestycyjnej z perspektywy socjologii konsumpcji, nowej ekonomii opartej na ekologizmie, a także psychologii konsumpcji uwzględniającej aspekty dobrostanu psychicznego i społecznego człowieka oraz pozytywnych emocji kształtowanych poprzez poznawcze podejście do konsumpcji. Publikacja jest kierowana do badaczy i studentów zainteresowanych współczesnymi zmianami w konsumpcji w obszarze interdyscyplinarnych dociekań mieszczących się na pograniczu nauk socjologicznych, ekonomicznych i psychologicznych, a także do konsumentów wrażliwych etycznie, których troska o bezpieczeństwo życia wszystkich istot żywych na planecie pozwala stwarzać nowy wymiar szanowania natury.

Słowa kluczowe: konwestycja, dekonsumpcja, rozwój zrównoważony, kapitał ludzki, natura

Wstęp 9
Rozdział 1. Dekonsumpcja jako inwestycja 15
1.1. Innowacyjność w konsumpcji i w gospodarce 15
1.2. Dekonsumpcja w skali makro- i mikrospołecznej 27
1.3. Działania profilaktyczne jako dekonsumpcja 31
1.4. Dekonsumpcja jako rozwój zrównoważony jednostki 44
1.5. Dekonsumpcja w kontekście zrównoważonego rozwoju społeczno-ekonomicznego 51
1.6. Dekonsumpcja a nowy model społeczeństwa 66
Rozdział 2. Konwestycja a kapitał ludzki 69
2.1. Pojęcie i formy konwestycji 69
2.2. Kapitał społeczny a kapitał ludzki 77
2.3. Konwestycja jako inwestycja w kapitał ludzki 88
2.4. Konwestycja a rozwój indywidualny 95
Rozdział 3. Formy konwestycji w badaniach jakościowych 104
3.1. Metodyka badań jakościowych 104
3.2. Świadomość konsumencka a zmiany w konsumpcji 111
3.3. Zachowania projakościowe w konsumpcji  115
3.4. Konsumpcja innowacyjna jako forma konwestycji 118
3.5. Inwestycje w kapitał ludzki 120
3.6. Relacje ze zwierzętami jako konwestycja 124
3.7. Wartości jako inwestycja w kapitał społeczny 127
3.8. Metafory w konwestycji 131
Rozdział 4. Konwestycja jako kapitał innowacyjny w badaniach ilościowych 136
4.1. Metodyka badań ilościowych 136
4.2. Charakterystyka badanych 140
4.3. Usługi jako konwestycje 146

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl