Szukaj

Kulturowe uwarunkowania biznesu międzynarodowego

35.00 zł 17.50 zł

Autor: Przemysław Skulski (red.)

ISBN: 978-83-7695-416-5

Rok wydania: 2014

Liczba stron: 196

Format: B5

Oprawa: Miękka


Globalizacja nie doprowadziła do standaryzacji zachowań konsumentów i homogenizacji rynków. Różnice kulturowe występujące między poszczególnymi rynkami niezwykle komplikują międzynarodową działalność gospodarczą. Natomiast ich poznanie i umiejętne wykorzystywanie może stanowić czynnik wspomagający wejście na rynki zagraniczne. Podręcznik przekazuje informacje, które mogą być przydatne w procesie podejmowania decyzji biznesowych, a rozważaniom teoretycznym towarzyszą liczne przykłady.
 W książce przedstawiono różne podejścia do definicji kultury, typologie kultury oraz dokonano analizy poszczególnych elementów składających się na otoczenie kulturowe (religia, wartości i postawy, komunikacja, edukacja, kultura materialna, organizacja społeczna) oraz ich wpływu na biznes międzynarodowy. Omówiono też wybrane problemy otoczenia multikulturowego, które istotnie oddziałują na aktywność biznesową na arenie międzynarodowej ‒ szok kulturowy, stereotypy i uprzedzenia, poprawność polityczną, efekt kraju pochodzenia i syndrom NIH oraz problemy związane z badaniami multikulturowymi. Ostatni rozdział dotyczy specyfiki działań biznesowych w wybranych regionach świata. W założeniu rozdział ten, napisany w nieco kontrowersyjny sposób, ma służyć „otwarciu” czytelników publikacji na problemy związane z różnicami kulturowymi i skłonić do refleksji nad nimi.

Polecamy

Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Wybierz pierwszy produkt