Społeczno-ekonomiczne i przestrzenne aspekty rozwoju turystyki w regionie

Cena: 30,00 zł 30.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Spis treści

Autor: Andrzej Rapacz (red.)

ISBN: 978-83-7695-811-8

Rok wydania: 2020

Liczba stron: 136

Format: B5

Oprawa: Miękka


W książce przedstawiono rozważania, analizy oraz wnioski z badań na temat społeczno-ekonomicznych i przestrzennych aspektów rozwoju turystyki w regionie. Autorzy wskazują jednoznacznie na potrzebę podejmowania przez podmioty gospodarki turystycznej, a także władze samorządowe miejscowości i regionów odpowiedzialne za rozwój tych obszarów wielu działań nastawionych na tworzenie atrakcyjnych ofert, wdrażanie nowoczesnych rozwiązań w sferze zarządzania, komunikowanie się z potencjalnymi klientami oraz ograniczanie lub eliminowanie barier dla tego rozwoju.

Publikacja adresowana jest do badaczy zjawisk związanych z turystyką, jak również – ze względu na walory dydaktyczne kilku rozdziałów – do studentów oraz innych osób rozpoczynających zgłębianie różnych aspektów rozwoju sektora turystycznego.

Wstęp 9

1. Fundusze europejskie jako instrument polityki turystycznej w perspektywie 2014-2020 (Aleksander Panasiuk) 15

1.1. Wprowadzenie 15

1.2. Istota i zadania polityki turystycznej 16

1.3. Miejsce państwa na rynku turystycznym 18

1.4. Fundusze Unii Europejskiej w gospodarce turystycznej w perspektywie 2007-2013 19

1.5. Fundusze Unii Europejskiej w gospodarce turystycznej w perspektywie 2014-2020 20

1.6. Podsumowanie 23

2. Potencjał wybranych polskich przedsiębiorstw uzdrowiskowych (Andrzej Rapacz, Małgorzata Januszewska) 26

2.1. Wprowadzenie 26

2.2. Ogólna charakterystyka polskich przedsiębiorstw uzdrowiskowych 27

2.3. Istota potencjału przedsiębiorstwa uzdrowiskowego 30

2.4. Metoda badawcza 32

2.5. Potencjał wybranych przedsiębiorstw uzdrowiskowych 34

2.6. Podsumowanie 52

3. Problemy zagospodarowania turystycznego i rekreacyjnego w lasach prywatnych (Mikołaj Jalinik) 53

3.1. Wprowadzenie 53

3.2. Lasy prywatne w Polsce 55

3.3. Możliwości zagospodarowania turystyczno-rekreacyjnego 57

3.4. Przykładowe zagospodarowanie turystyczno-rekreacyjne lasów 59

3.5. Podsumowanie 61

4. Sektor usług turystycznych w województwie lubelskim – analiza porównawcza (Maria Miczyńska-Kowalska) 63

4.1. Wprowadzenie 63

4.2. Poziom zatrudnienia w usługach w województwie lubelskim w porównaniu z pozostałymi sektorami gospodarki na tle pozostałych województw 64

4.3. Usługi turystyczne w województwie lubelskim vs pozostałe województwa 67

4.4. Strategie rozwoju województwa lubelskiego i rola innowacyjności usług turystycznych 70

4.5. Podsumowanie 72

5. Silver tourism – projektowanie ofert oraz komunikacji z segmentem trzeciego wieku w turystyce (Izabela Michalska-Dudek, Dagmara Kokoszka-Lassota) 74

5.1. Wprowadzenie 74

5.2. Koncepcja silver economy a aktywność seniorów 75

5.3. Sylwetka młodego sercem srebrnego konsumenta 77

5.4. Silver tourism – wyzwania turystyki trzeciego wieku 78

5.5. Wyzwania komunikacji „wrażliwej na wiek” oraz możliwości zastosowania ICT dedykowanych seniorom 80

5.6. Podsumowanie 83

6. Idea smart tourism w strategiach rozwoju polskich miast (Joanna Papińska-Kacperek) 85

6.1. Wprowadzenie 85

6.2. Inteligentna turystyka, czyli smart tourism 86

6.3. Smart tourism w polskich miastach 89

6.4. Podsumowanie 92

7. Media społecznościowe jako nowoczesne kanały komunikacji marketingowej

miast i regionów turystycznych (Piotr Zawadzki) 93

7.1. Wprowadzenie 93

7.2. Promocja miast i regionów turystycznych 94

7.3. Charakterystyka mediów społecznościowych 96

7.4. Media społecznościowe w Polsce 97

7.5. Profile społecznościowe miast i regionów turystycznych 100

7.6. Podsumowanie 105

8. Ekonomiczne i społeczne skutki kongestii transportowej (Aleksandra Glądała) 106

8.1. Wprowadzenie 106

8.2. Kongestia transportowa 107

8.3. Ekonomiczne skutki kongestii transportowej 109

8.4. Społeczne skutki kongestii transportowej 112

8.5. Wpływ kongestii transportowej na turystykę 114

8.5. Podsumowanie 117

Zakończenie 119

Literatura 124

Summary 132

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl