Działalność przedsiębiorstwa w obszarach środowiskowym społecznym i ładu korporacyjnego. Teoria i praktyka

Cena: 0,00 zł 0.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Spis treści

Autor: Hanna Sikacz

ISBN: 978-83-7695-734-0

ISSN: 2084-6193

Rok wydania: 2019

Liczba stron: 284

Format: B5

Oprawa: Miękka

Wersja elektroniczna: IBUK


W opracowaniu połączono kwestie związane z niefinansowymi wynikami przedsiębiorstw w obszarach środowiskowym, społecznym i ładu korporacyjnego (ESG) oraz zagadnienia z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR), rozwoju zrównoważonego (SD), inwestowania społecznie odpowiedzialnego (SRI), a także raportowania informacji niefinansowych. Jest ono skierowane zarówno do przedstawicieli środowiska naukowego, jak i do przedsiębiorców, menedżerów, liderów czy specjalistów zajmujących się CSR i rozwojem zrównoważonym, a także informowaniem otoczenia o wynikach niefinansowych przedsiębiorstwa.

Wstęp 7

Wykaz akronimów i nazw anglojęzycznych 15

Część I

Zagadnienia środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego przedsiębiorstw – podstawy 21

1. Wprowadzenie do problematyki informacji niefinansowych 23

1.1. Od koncepcji TBL do MBL 23

1.2. Teoretyczne podstawy kształtowania niefinansowych obszarów działalności 33

1.2.1. Idea społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa 33

1.2.2. Koncepcja rozwoju zrównoważonego 50

1.2.3. Teoria interesariuszy 63

1.2.4. Teoretyczne aspekty corporate governance. 71

1.3. Inicjatywy na rzecz ujawniania informacji niefinansowych przez przedsiębiorstwa 75

2. Przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialne – narzędziowe aspekty ich prezentacji 85

2.1. Raportowanie społeczne i zintegrowane jako narzędzie ujawniania informacji niefinansowych 85

2.2. Dane ESG a inwestowanie społecznie odpowiedzialne 96

2.3. Bazy danych ESG 111

3. Obszary ESG jako podstawa oceny niefinansowej przedsiębiorstwa 118

3.1. Zagadnienia szczegółowe w obszarach ESG 118

3.2. Niefinansowe kluczowe mierniki dokonań w obszarach ESG 132

3.3. Wyniki finansowe a wyniki niefinansowe przedsiębiorstw 154

Część II

Wyniki niefinansowe przedsiębiorstw – założenia metodyczne i wyniki badań 163

4. Ocena wyników niefinansowych przedsiębiorstw wchodzących w skład indeksów giełdowych spółek społecznie odpowiedzialnych 165

4.1. Uwagi wstępne do przeprowadzonych badań 165

4.2. Cele analizy, metody, hipotezy i próba badawcza 166

4.3. Statystyki opisowe i wielowymiarowa analiza statystyczna 178

4.4. Dyskusja wyników 208

5. Ocena wyników przedsiębiorstw z obszaru ładu korporacyjnego 211

5.1. Ład korporacyjny jako najsłabiej oceniany z obszarów ESG 211

5.2. Metodyka badań 213

5.3. Analiza wyników przedsiębiorstw z obszaru ładu korporacyjnego 213

5.4. Konkluzje z przeprowadzonych badań 220

Zakończenie 225

Aneks 233

Literatura 247

Spis rysunków 270

Spis tabel 272

Summary 274

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl