Ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze
towar niedostępny

Opis
Spis treści
Autor: Aleksandra Kuźmińska-Haberla, Sebastian Bobowski
(red.)
ISBN: 978-83-7695-800-2
Seria: DEBIUTY STUDENCKIE
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 166
Format: B5
Oprawa: Miękkka
Nowy zeszyt Debiutów Studenckich zawiera 12 artykułów naukowych w języku polskim i angielskim, autorstwa studentów I oraz II stopnia kierunku Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze i International Business.
Opublikowane teksty wpisują się w nurt ekonomii międzynarodowej, czerpiąc z dorobku teoretycznego biznesu międzynarodowego. Przedmiotem rozważań autorów były wybrane rynki, np. rynek fitness (Klaudia Kołodziejczyk), odzieżowy (Roksana Kowalska), muzyczny (Wiktoria Krzyżaniak), gier wideo (Katarzyna Walat), a także charakterystyczne dla nich zjawiska. W artykułach opisano dokonujące się zmiany technologiczne i kulturowe, poruszono także zagadnienia rozwoju handlu elektronicznego (Marcin Majewski, Weronika Kaczmarska), popularyzacji mediów społecznościowych (Instagrama), percepcji zachowań nabywczych i modeli konsumpcji i dominującej tym kontekście roli kobiet (Celina Kuziemko).
Wstęp 7
Weronika Kaczmarska: E-marketing communication and e-marketing tool 9
Weronika Kaczmarska: Digitalization and its influence on marketing development 18
Klaudia Kołodziejczyk: Instagram jako narzędzie promocji marki własnej – case study branży fitness 28
Roksana Kowalska: Przekształcenia na rynku odzieżowym związane z globalizacją i nasilającym się trendem fast fashion 43
Wiktoria Krzyżaniak: Dominacja amerykańskiego przemysłu muzycznego 58
Celina Kuziemko: Kobieta jako konsument w XXI wieku 71
Julia Majewska: Perspektywy udziału energii odnawialnej w pozyskiwaniu energii w Unii Europejskiej 83
Marcin Majewski: Kluczowe trendy kształtujące rozwój współczesnego rynku e-commerce 93
Magdalena Pogoda: Księżyc i gwiazda – sukcesy i porażki na drodze porozumienia arabsko-izraelskiego 102
Paula Przysada: Human capital in transnational corporations 124
Katarzyna Walat: Competitiveness of Polish companies in the video games industry 133
Katarzyna Żołądziewska: Kreowanie wizerunku miasta na przykładzie organizacji ESK 2016 we Wrocławiu 153