Kulturowe uwarunkowania wykorzystania japońskich koncepcji, metod i technik zarządzania

Cena: 20,00 zł 20.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Spis treści

Autor: Marek Krasiński

ISBN: 978-83-7695-303-8

Rok wydania: 2017

Liczba stron: 144

Format: B5

Oprawa: Miękka

Darmowa wersja elektroniczna: IBUK


Pozycja autorstwa dra Marka Krasińskiego stanowi odpowiedź na pytania praktyki gospodarczej o sposoby skutecznego i trwałego wprowadzania lean management w polskich przedsiębiorstwach. Publikacja zawiera uporządkowany opis popularnych japońskich koncepcji, metod i technik zarządzania oraz wyniki badań empirycznych, które prowadzone były w japońskich przedsiębiorstwach funkcjonujących w Polsce. W wyniku postępowania badawczego autor zidentyfikował dwanaście głównych uwarunkowań kulturowych, istotnych dla japońskich rozwiązań, oraz zaproponował skuteczne sposoby postępowania przy wprowadzaniu tych rozwiązań w przedsiębiorstwach polskich. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla praktyków zarządzania, menedżerów i przedsiębiorców wprowadzających lub chcących wprowadzić w swoich organizacjach lean management, a także dla studentów zarządzania, słuchaczy studiów podyplomowych oraz wszystkich, którzy chcą pogłębić wiedzę z zakresu japońskich koncepcji, metod i technik zarządzania.

Wstęp 7

1. Charakterystyka wybranych japońskich koncepcji, metod i technik zarządzania 11

1.1. Podejścia do doskonalenia systemów zarządzania organizacjami 11

1.2. Koncepcja zarządzania kaizen 16

1.3. Koncepcja lean management 29

1.3.1. 5S jako japoński sposób na utrzymanie porządku w przedsiębiorstwie. 32

1.3.2. Japońska rewolucja w organizacji produkcji – Just-In-Time 38

1.3.3. Japoński system samosterowania produkcji – kanban 44

1.4. Inne japońskie metody i techniki zarządzania 46

1.4.1. Tablice świetlne andon – technika zarządzania wizualnego 47

1.4.2. Hoshin kanri – metoda strategicznego zarządzania jakością 47

1.4.3. Koła jakości – technika zapewnienia i podnoszenia jakości 50

1.5. Uwarunkowania stosowania japońskich koncepcji, metod i technik zarządzania 51

2. Kulturowy wymiar zarządzania organizacjami 55

2.1. Podejścia do charakterystyki kultur narodowych 55

2.1.1. Typy kultur według Hofstedego 56

2.1.2. Typy kultur według Trompenaarsa i Hampdena-Turnera 66

2.1.3. Typy kultur według Halla 72

2.2. Rola i znaczenie kultury w organizacji 74

2.2.1. Pojęcie kultury organizacyjnej 75

2.2.2. Uwarunkowania kultury organizacyjnej 76

2.2.3. Modele funkcjonowania kultury organizacyjnej 79

2.3. Zarządzanie międzykulturowe 83

2.3.1. Model interakcji międzykulturowych 83

2.3.2. Sposoby funkcjonowania w przedsiębiorstwach wielokulturowych 86

2.4. Polska i Japonia w świetle różnic kulturowych 88

3. Kulturowe uwarunkowania stosowania japońskich metod zarządzania w Polsce 91

3.1. Relacje polsko-japońskie na gruncie gospodarczym 91

3.2. Metodyka badań empirycznych 99

3.3. Interakcje kulturowe w badanych przedsiębiorstwach 101

3.3.1. Dominacja kulturowa w przedsiębiorstwie A 101

3.3.2. Współistnienie kulturowe w przedsiębiorstwie B 106

3.3.3. Współpraca kulturowa w przedsiębiorstwie C 111

3.3.4. Dominacja kulturowa w przedsiębiorstwie D 114

3.4. Kulturowe uwarunkowania postaw polskich pracowników wobec założeń japońskich metod zarządzania 120

Zakończenie 129

Literatura 135

Spis rysunków 143

Spis tabel 145

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl