Lider alfa

Cena: 39,90 zł 39.90
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Spis treści

Autor: Leszek Czarnecki

ISBN: 978-83-7695-668-8

Rok wydania: 2018

Liczba stron: 247

Format: B5

Oprawa: Miękka


Rekomendowana przez Normana Daviesa
„Lider alfa” to najnowsza książka jednego z najbardziej znanych polskich przedsiębiorców i praktyków biznesu. Autor skupia się w niej na kwestii przywództwa i cech, jakie determinują prawdziwych liderów. To nie tylko praca teoretyczna, lecz przede wszystkim studium przypadków ukazujące bogactwo form i typów przywództwa. Przykłady od spektakularnych sukcesów wybitnych liderów, po tragiczne w skutkach decyzje osób, które nigdy nie powinny pełnić tej funkcji, służą do analizy praktycznych aspektów przywództwa. Oprócz najsłynniejszych historii znanych ze światowego biznesu, jak sukces założycieli IKEA, Apple’a czy Lego, książka zawiera również wiele przykładów i przemyśleń autora opartych na jego ponaddwudziestoletnim doświadczeniu jako przedsiębiorcy. Polecana książka to zrównoważona kompozycja teorii i praktyki biznesowej przedstawiona w sposób przejrzysty i zrozumiały. To studium przywództwa na miarę XXI wieku.

Wstęp 9

ROZDZIAŁ 1.

Darwinowska teoria ewolucji, doboru naturalnego i przeżycia najlepiej przystosowanych – czy lider zwiększa szanse na przeżycie grupy? 15

1.1. Lider jako wynalazek ewolucji zwiększający szanse na przeżycie grupy 15

1.2. Lider a teoria gier 18

1.3. Behawioralna teoria gier a przywództwo 22

1.4. Model DNA firmy 28

ROZDZIAŁ 2.

Zadania lidera 33

2.1. Autentyczność 33

2.2. Przygotowanie organizacji na zmiany 42

2.3. Przywództwo i nadzieja 54

2.4. Wizja zmian 60

ROZDZIAŁ 3.

Wpływ lidera na organizację, kulturę i motywację zespołu 67

3.1. Organizacja i kultura 67

3.2. Motywowanie pracowników 77

3.3. Dystrybutor informacji 82

ROZDZIAŁ 4.

Typy liderów 89

4.1. Lider poziomu 5 i 6 89

4.2. Osobowość lidera a kształt organizacji 92

4.3. Silosowe i macierzowe struktury organizacyjne 99

ROZDZIAŁ 5.

Strategia lidera – grać, aby wygrać, czy grać, aby nie przegrać? 111

5.1. Apetyt na ryzyko jako determinanta wyboru strategii 111

5.2. Inwestycje w technologie a strategia „to win” 121

5.3. Niezbędne aspekty bezpieczeństwa w realizowaniu strategii „to win” 129

ROZDZIAŁ 6.

Działania wspierające strategię wygranej 139

6.1. Definicja zwycięstwa 139

6.2. Wygrywanie przegranych bitew (nauka z porażki) 142

6.3. Jedność czasu, miejsca i akcji 145

6.4. Budowanie odporności na negatywne zmiany otoczenia 146

ROZDZIAŁ 7.

Ego przywódcy 151

7.1. Gen samozniszczenia 151

7.2. Odpowiedzialność lidera za zarządzaną organizację 164

7.3. Uczciwość przywództwa 166

7.4. „Short-termism” 171

ROZDZIAŁ 8.

Atrybuty lidera 177

8.1. Uwagi wstępne 177

8.2. System wartości 178

8.3. Skuteczność działania i zarządzanie kryzysem 186

8.4. Imperatyw działania 204

8.5. Wizja zmian 208

ROZDZIAŁ 9.

Lider: urodzony czy wytrenowany? 217

9.1. Rola formalnego wykształcenia 217

9.2. Rozwój przywództwa 225

9.3. Lider a menedżer 226

Bibliografia 231

Indeks nazwisk 241

Spis rysunków 245

Spis tabel 247

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl