Logika dopasowania okazji i strategicznych opcji realnych

Cena: 0,00 zł 0.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Spis treści

Autor: Aleksandra Sus

ISBN: 978-83-7695-736-4

ISSN: 2084-6193

Rok wydania: 2019

Liczba stron: 220

Format: B5

Oprawa: Miękka

Wersja elektroniczna: IBUK


Planowanie przyszłości przedsiębiorstwa jest klasycznym przywiązaniem do pewnych stałych, gwarantującym stabilizację jego rozwoju. Jeśli organizacja planuje, oznacza to, że poważnie podchodzi  do pracowników, do klientów i do konkurencji. Niemniej realizacja planów często jest „zakłócana” sytuacjami, które nie zostały w nich uwzględnione, ale które mogą przynieść firmie korzyści. Te sytuacje to okazje.  Istotnym mechanizmem ich identyfikacji są tzw. strategiczne opcje realne. W opracowaniu zdefiniowano podstawowe kategorie teoretyczne związane zarówno z okazjami, jak i z opcjami, a także określono trzy strategiczne logiki dopasowania okazji i opcji: pozycjonowanie, wpływ kompetencji i poszukiwanie szans. Monografię zamykają badania w obszarze identyfikacji wiodącej logiki strategicznej dopasowania okazji i strategicznych opcji realnych we współczesnych przedsiębiorstwach.

Rozdział 1. Okazje dla przedsiębiorstw – wprowadzenie teoretyczne 19

1.1. Istota i definicja okazji 19

1.2. Okazje versus szanse 21

1.3. Niepewność jako źródło okazji o strategicznym znaczeniu. 23

1.4. Rodzaje okazji 30

1.4.1. Okazje w otoczeniu przedsiębiorstwa 31

1.4.2. Okazje wewnątrz przedsiębiorstwa 35

1.4.3. Okazje versus innowacje 39

1.4.4. Inne ujęcia rodzajów okazji 42

1.5. Wyróżniki procesów wykorzystywania okazji 44

1.5.1. Okazja – odkrywana czy kreowana? 44

1.5.2. Zarządzanie okazjami 46

1.5.3. Elementy wspomagające rozpoznanie lub kreowanie okazji 49

1.6. Okazje w kontekście strategicznej przedsiębiorczości 54

Rozdział 2. Strategiczne opcje realne i okazje 65

2.1. Istota i definicja strategicznych opcji realnych 65

2.2. Wyróżniki strategicznych opcji realnych 69

2.2.1. Elastyczność decyzyjna 69

2.2.2. Niepewność jako przyczyna aplikacji strategicznych opcji realnych 76

2.3. Decyzje strategiczne w optyce okazji i strategicznych opcji realnych 78

2.3.1. Decyzje strategiczne 78

2.3.2. Rodzaje opcji i decyzji strategicznych 81

2.3.3. Decyzje strategiczne „na wyłączność” i „wspólne” 84

2.4. Trudności w stosowaniu strategicznych opcji realnych 86

2.5. Możliwości aplikacji opcji realnych w przedsiębiorstwie 90

2.6. Opcje realne w planowaniu strategicznym 93

2.6.1. Podejście zintegrowane – ujęcie ogólne 93

2.6.2. Podejście zintegrowane – ujęcie szczegółowe 99

Rozdział 3. Logika strategiczna a okazje i opcje realne 103

3.1. Źródła logiki strategicznej 103

3.2. Atrybuty logiki w ujęciu okazji i strategicznych opcji realnych 105

3.2.1. Logika pozycjonowania 107

3.2.2. Logika wpływu kompetencji 109

3.2.3. Logika poszukiwania szans 114

3.3. Model dopasowania okazji i strategicznych opcji realnych 117

Rozdział 4. Empiryczna weryfikacja modelu dopasowania okazji i strategicznych opcji realnych 125

4.1. Charakterystyka postępowania badawczego i próby badawczej 125

4.1.1. Cel postępowania badawczego 125

4.1.2. Organizacja postępowania badawczego 127

4.1.3. Metodyka i ograniczenia badań empirycznych 128

4.1.4. Charakterystyka próby badawczej 131

4.2. Identyfikacja aktywności respondentów wobec okazji 132

4.3. Dopasowanie okazji i strategicznych opcji realnych według kryteriów różnicowania logik strategicznych 136

4.4. Dopasowanie okazji i strategicznych opcji realnych w wybranej grupie przedsiębiorstw 156

4.5. Rekomendowane kierunki dalszych badań. 170

Zakończenie 173

Załącznik 179

Bibliografia 185

Spis rysunków 201

Spis tabel 205

Summary 207

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl