Metody badań marketingowych. Modelowanie, technologia, wizualizacja

Cena: 0,00 zł 0.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Spis treści

Autor: Alicja Grześkowiak, Krystyna Mazurek-Łopacińska, Magdalena Sobocińska, Agnieszka Stanimir (red.)

ISBN: 978-83-7695-612-1

Rok wydania: 2016

Liczba stron: 184

Format: E-book

Wersja elektroniczna: IBUK


Monografia prezentuje współczesne osiągnięcia metodologii badań marketingowych. Uwarunkowane wielowymiarowo zmiany w badaniach marketingowych wpływają na coraz większą złożoność metod i technik oraz warunków i efektów prowadzonych badań. Ma to wyraz w rozwoju modelowania i wizualizacji danych, a także w zwiększającym się zakresie wykorzystywania nowych technologii w procesach zarządzania informacją. Monografia stanowi zatem odpowiedź na rosnące oczekiwania decydentów, powodujące, że istnieje potrzeba analizowania coraz większej liczby danych i występujących między nimi relacji.

Wstęp 9

Wspomnienie o Profesorze Mynarskim. Warsztaty metodologiczne im. Profesora Stefana Mynarskiego 11

1. Kierunki rozwoju baz danych w odpowiedzi na wyzwania w zarządzaniu marketingowym na współczesnym rynku 15

1.1. Wprowadzenie 15

1.2. Ewolucja systemów baz danych 16

1.3. Zarządzanie bazami danych w aspekcie rozwoju koncepcji marketingu i przemian w konsumpcji 19

1.4. Zarządzanie bazami danych a synoptyczne i inkrementalne podejście do planowania 23

1.5. Bazy danych w pętlach uczenia się 25

1.6. Podsumowanie 26

Literatura 26

2. Wielkie zbiory danych w badaniach marketingowych 28

2.1. Wprowadzenie 28

2.2. Istota WZD i rozwój analityki28

2.3. Praktyczne problemy stosowania analityki biznesowej 30

2.4. Powstanie koncepcji analityki marketingowej i jej rozwój 32

2.5. Etyczne aspekty korzystania z wielkich zbiorów danych 35

2.6. Podsumowanie 36

Literatura 36

3. Eksploracyjne podejścia w budowie modeli strukturalnych 38

3.1. Wprowadzenie 38

3.2. Metody poszukiwania specyfikacji 40

3.3. Poszukiwanie specyfikacji – ilustracja empiryczna 43

3.4. Podsumowanie 51

Literatura 51

4. Wpływ opcji losowego lasu na jakość modeli predykcyjnych w analitycznym CRM 52

4.1. Wprowadzenie 52

4.2. Cechy losowego lasu (random forests) 56

4.3. Charakterystyka zbiorów obserwacji 59

4.4. Metody oceny modeli predykcyjnych 60

4.5. Jakość modeli losowego lasu 64

4.6. Podsumowanie 72

Literatura 72

5. Metody wizualizacji danych ze skal słabych na przykładzie badania postrzegania przez pokolenie Y relacji między życiem prywatnym a pracą 74

5.1. Wprowadzenie 74

5.1.1. Skale pomiarowe 74

5.1.2. Zmienne mierzone na skalach nominalnej i porządkowej 75

5.1.3. Wizualizacja zmiennych niemetrycznych na podstawie tablicy kontyngencji 76

5.2. Pokolenie Y – krótka charakterystyka 79

5.3. Analiza relacji między życiem prywatnym a pracą pokolenia Y 80

5.3.1. Klasyczne formy spędzania wolnego czasu 82

5.3.2. Nowoczesne formy spędzania wolnego czasu 94

5.3.3. Równowaga między życiem prywatnym a pracą 100

5.3.4. Inne sposoby spędzania wolnego czasu 103

5.3.5. Wolny czas Polaków 105

5.4. Podsumowanie 106

Literatura 108

6. Identyfikacja relacji w zbiorze danych z wykorzystaniem wybranych metod wizualizacji 110

6.1. Wprowadzenie 110

6.2. Istota i znaczenie wizualizacji danych 112

6.3. Łączne ujęcie relacji zmiennych i obiektów za pomocą biplotów 114

6.4. Niestandardowe techniki wizualizacji danych niemetrycznych 121

6.5. Wizualizacje otrzymywane w wyniku zastosowania analizy gradacyjnej. 128

6.6. Podsumowanie 130

Literatura 131

7. Predykcja zachowań konsumentów na rynku żywności modyfikowanej z wykorzystaniem regresji logistycznej 133

7.1. Wprowadzenie 133

7.2. Specyfika żywności modyfikowanej 135

7.3. Założenia badawcze i przyjęte metody analizy 137

7.4. Predykcja zachowań na rynku żywności zawierającej substancje dodatkowe 141

7.4.1. Postawa respondentów wobec żywności z dodatkami 141

7.4.2. Wyniki predykcji zachowań na rynku żywności zawierającej substancje dodatkowe z zastosowaniem regresji logistycznej 144

7.5. Predykcja zachowań na rynku żywności modyfikowanej genetycznie. 147

7.5.1. Postawa respondentów wobec żywności modyfikowanej genetycznie. 147

7.5.2. Wyniki predykcji zachowań na rynku żywności modyfikowanej genetycznie z zastosowaniem regresji logistycznej 150

7.6. Podsumowanie 154

Literatura 155

8. Wybrane metody ilościowe w ocenie dostawców usług logistycznych 158

8.1. Wprowadzenie 158

8.2. Cel i metoda badań 159

8.3. Przykład zastosowania metod AHP oraz TOPSIS w optymalizacji procesów decyzyjnych związanych z wyborem dostawców 162

8.4. Podsumowanie 166

Literatura 166

9. Praktyczne implikacje długości skali pomiarowej w segmentacji rynku bazującej na analizie skupień 168

9.1. Wprowadzenie 168

9.2. Założenia badawcze 169

9.3. Długość skali a klasyfikacja hierarchiczna 171

9.4. Długość skali a metoda k-średnich 173

9.5. Podsumowanie 177

Literatura 178

 

Spis rysunków 179

Spis tabel 181

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl