Obecne zmiany na europejskim rynku pojazdów samochodowych do przewozu ładunków - analiza z perspektywy strony podażowej
Opis
Spis treści
Autor: Jarosław Brach
ISBN: 978-83-7695-771-5
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 326
Format: B5
Oprawa: Miękka
Wersja elektroniczna: IBUK
Wstęp. 7
1. Podstawowe procesy zachodzące na rynku oraz determinanty kształtujące zmiany 13
1.1. Przyczyny zmian – determinanty powodujące zmiany i je kształtujące 14
1.2. Rewolucje przemysłowe 22
1.3. Zmiany społeczne i demograficzne oraz urbanizacja 30
1.4. Globalizacja 36
1.5. Kwestie i regulacje związane ze środowiskiem naturalnym 37
1.6. Wprowadzenie do ścieżek wdrażania zrównoważonego transportu – transport komercyjny bez paliw kopalnych do 2050 roku 68
1.7. Specyfika poszczególnych sektorów 85
1.7.1. Bazowe cechy poszczególnych środowisk pracy pojazdów ciężarowych 87
1.7.2. Transport miejski jako jedno z największych współczesnych wyzwań 90
1.8. Stabilność, trwałość i zrównoważenie – zrównoważony rozwój 97
2. Rewolucja 4.0 w transporcie 100
2.1. Następstwa czwartej rewolucji przemysłowej dla sektora transportowego 101
2.1.1. Mobilność 4.0 oraz Transport 4.0 – kwestie definicyjne i praktyczne 101
2.1.2. Zdefiniowanie Systemu Transportu 4.0 i jego znaczenie 117
2.2. Mobilność jako usługa w sferze transportu towarowego 122
2.2.1. Zdefiniowanie mobilności jako usługi 123
2.2.2. Wprowadzenie w transporcie towarowym mobilności jako usługi 126
2.2.3. Korzyści i koszty wynikłe z wdrażania MaaS w transporcie towarowym 132
3. Zmiany zachodzące wśród producentów pojazdów użytkowych 137
3.1. Cele wprowadzanych zmian 139
3.2. Główne obszary wprowadzanych zmian 143
3.2.1. Znaczenie nowego ujęcia kosztów 143
3.2.2. Zdefiniowanie TCO/CKP i TOE 143
3.3. Zmiany dotyczące pojazdów 164
3.3.1. Zdefiniowanie Pojazdu Użytkowego 4.0 164
3.3.2. Określenie kryteriów nowoczesności dla Pojazdu Użytkowego 4.0 176
3.4. Autonomizacja – cele ekonomiczne i społeczne 186
3.5. Pierwsze europejskie ciężarówki Poziomu 4.0 191
4. Nowa oferta ze strony europejskich dostawców ciężarówek 201
4.1. Ewolucja oferty europejskich dostawców ciężarówek 201
4.2. Usługi wspierające i dodatkowe 215
4.2.1. Wsparcie mobilności 215
4.2.2. Rynek wtórny 219
4.2.3. Szkolenia kierowców 235
4.3. Cyfryzacja i digitalizacja 240
4.3.1. Telematyczne i internetowe systemy wsparcia 247
4.3.2. Serwisowanie i obsługa zapobiegawcza 264
4.3.3. Doradztwo i zarządzanie w biznesie 272
4.3.4. Internetowe sklepy z rozwiązaniami cyfrowymi 275
4.4. Wchodząc na nowy teren: inwestycje w innowacyjne start-upy 277
4.5. Następstwa zachodzących zmian 284
4.5.1. Zmiany po stronie producentów – dostawców taboru 284
4.5.2. Zmiany wywołane po stronie przewoźników 290
4.5.3. Skutki zmian 298
Zakończenie 303
Literatura 316
Spis rysunków 324
Spis tabel 324