Outsourcing jako narzędzie zmiany modelu biznesu: perspektywa Business Model Canvas
Opis
Spis treści
Autor: Jakub Drzewiecki
ISBN: 978-83-7695-763-0
ISSN: 2084-6193
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 364
Format: B5
Oprawa: Twarda
Wersja elektroniczna: IBUK
Wprowadzenie 9
Rozdział 1
Charakterystyka modelu biznesu w świetle teorii oraz praktyki zarządzania.21
1.1. Istota oraz cechy charakterystyczne modelu biznesu 21
1.1.1. Problemy i dylematy związane z koncepcją modelu biznesu 30
1.1.2. Dominujące kierunki badań nad modelami biznesu 35
1.2. Model biznesu jako narzędzie zarządzania 38
1.2.1. Przesłanki wykorzystania modelu biznesu w zarządzaniu: kontekst sytuacyjny38
1.2.2. Charakterystyka narzędzia Business Model Canvas. 44
1.2.3. Uzasadnienie przyjęcia perspektywy Business Model Canvas w prowadzonych badaniach 55
1.2.4. Wartość w modelu biznesu 61
1.2.5. Zmienność modelu biznesu: koncepcja i pomiar 70
Rozdział 2
Outsourcing jako koncepcja oraz metoda zarządzania: jego ewolucja oraz kluczowe charakterystyki80
2.1. Granice pojęcia outsourcingu 80
2.2. Ewolucja outsourcingu: kontekst teorii i praktyki zarządzania 102
2.2.1. Ewolucja outsourcingu w świetle teorii ekonomii i zarządzania 104
2.2.2. Ewolucja outsourcingu w praktyce działalności przedsiębiorstw 114
2.2.3. Ryzyka outsourcingu 121
2.3. Przebieg procesu outsourcingu 125
2.4. Postulowana struktura kontraktu outsourcingowego oraz typy kontraktów outsourcingowych 132
2.5. Zakres oraz dojrzałość jako kluczowe charakterystyki outsourcingu 139
2.5.1. Zakres outsourcingu 140
2.5.2. Dojrzałość outsourcingu 142
Rozdział 3
Identyfikacja oraz charakterystyka modelu badawczego 165
3.1. Wpływ znaczenia przesłanek zmian granic organizacji na kształt modelu biznesu 166
3.2. Związki koncepcji modelu biznesu i outsourcingu 174
3.2.1. Outsourcing a architektura oraz typy modeli biznesu 174
3.2.2. Outsourcing transformacyjny jako metoda modyfikacji modelu biznesu 183
3.2.3. Outsourcing a realizacja procesów: tworzenia, dostarczania oraz przechwytywania wartości w modelu biznesu 190
3.3. Identyfikacja kryteriów oceny poziomu dojrzałości outsourcingu 203
Rozdział 4
Metodyka badań oraz charakterystyka próby badawczej 213
4.1. Założenia metodyczne zrealizowanych badań 213
4.2 . Identyfikacja hipotez badawczych 216
4.3. Charakterystyka etapów postępowania badawczego 218
4.4. Operacjonalizacja problemu oraz pytań badawczych 221
4.5. Charakterystyka wykorzystanych narzędzi badawczych 239
4.6. Charakterystyka próby badawczej 244
Rozdział 5
Weryfikacja modelu badawczego i hipotez badawczych. Szczegółowe wyniki badań 250
5.1. Ocena poziomu badanych zmiennych 251
5.2. Weryfikacja modelu badawczego oraz hipotez badawczych 266
5.3. Szczegółowe wyniki badań dotyczące zależności między badanymi zjawiskami 270
5.3.1. Znaczenie przesłanek zmian granic organizacji a zakres i dojrzałość wykorzystania outsourcingu 271
5.3.2. Dojrzałość outsourcingu a jego skuteczność 277
5.3.3. Wpływ skuteczności realizowanego outsourcingu na zmiany w modelu biznesu 280
5.4. Charakterystyka przykładowych scenariuszy wykorzystania outsourcingu w kontekście zmiany modelu biznesu 286
Podsumowanie 303
Załącznik: Wzór kwestionariusza ankiety wykorzystanego w badaniach 317
Spis literatury 328
Spis rysunków 343
Spis tabel 344
Summary 346