Pracownik kluczowy w procesie dzielenia się wiedzą. Motywy, warunki, metody

Mieczysław Morawski, Pracownik kluczowy w procesie dzielenia się, okładka
  • promocja
Cena: 15,00 zł

Cena regularna: 45,00 zł

15.00
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 45,00 zł
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Spis treści

Autor: Mieczysław Morawski

ISBN: 978-83-7695-666-4

Rok wydania: 2017

Liczba stron: 212

Format: B5

Oprawa: Twarda

Wersja elektroniczna: IBUK


Podstawowym problemem badawczym ujętym w opracowaniu jest teoretyczna i aplikacyjna weryfikacja warunków, motywów i metod zachęcających kluczowych pracowników przedsiębiorstwa, posiadających unikalne kompetencje i decydujących o pozycji konkurencyjnej firmy, do dzielenia się wiedzą (i jej dyfuzji) z pracownikami o niższych kompetencjach.

Celem pracy jest identyfikacja motywów oraz warunków (w tym odnoszących się do motywowania) skłaniających pracowników kluczowych do dzielenia się osobistą wiedzą z innymi pracownikami oraz opracowanie koncepcji (z warstwą ideową – filozofia i pragmatyczną – metody) sprzyjającej doskonaleniu procesów dzielenia się wiedzą w proponowanym ujęciu.

Wprowadzenie 7

Rozdział 1. Zmiany w zarządzaniu ludźmi i wiedzą 17

1.1. Druga generacja zarządzania wiedzą. Ewolucja podejść: od technologii do relacji interpersonalnych 17

1.2. Integracja procesów zarządzania wiedzą i zarządzania kapitałem ludzkim (kapitałem intelektualnym) 34

Rozdział 2. Pracownik kluczowy w procesie dzielenia się wiedzą – analiza podstawowych desygnatów 54

2.1. Pojęcie, wyróżniki, funkcje i profil kompetencyjny pracownika kluczowego 54

2.2. Dzielenie się wiedzą – istota procesu 75

Rozdział 3. Praktyczne aspekty dzielenia się wiedzą w świetle badań empirycznych 92

3.1. Założenia i metodyka badań 92

3.2. Literaturowa i empiryczna analiza wstępnych wyników badań 95

3.3. Analiza wyników badań zasadniczych 100

3.4. Loża ekspertów – wyniki badań 127

3.5. Podsumowanie rezultatów badań empirycznych 131

Rozdział 4. Model dzielenia się wiedzą z udziałem pracowników kluczowych 135

4.1. Podejście strategiczne do zarządzania pracownikami kluczowymi 135

4.2. Koncepcja i metoda dzielenia się wiedzą z udziałem pracowników kluczowych. Model autorski 147

Zakończenie 169

Załączniki 173

Literatura 195

Autorski leksykon pojęć podstawowych 205

Spis rysunków 210

Spis tabel 211

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl