Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Model - diagnoza - ocena

Cena: 0,00 zł 0.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Spis treści

Autor: Magdalena Rojek-Nowosielska

ISBN: 978-83-7695-655-8

Rok wydania: 2017

Liczba stron: 214

Format: E-Book

Wersja elektroniczna: IBUK


Problemem badawczym, wokół którego prowadzone są rozważania w niniejszej książce, była próba odpowiedzi na pytanie o stopień zaawansowania realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w Polsce. Inspiracją do podjęcia wskazanego problemu była między innymi obserwacja dokonań podmiotów gospodarczych na tym polu w Polsce i powstałe na bazie doświadczeń w ramach podejmowanej współpracy  przypuszczenie, że duże podmioty są bardziej zaawansowane w realizacji założeń koncepcji CSR niż małe jednostki gospodarcze. W pracy zostały wykorzystane analiza literatury przedmiotu oraz metoda sondażu diagnostycznego z użyciem kwestionariusza ankiety jako narzędzia badawczego.
Autorka liczy, że niniejsze opracowanie może się stać przyczynkiem do dalszych dyskusji i pogłębionych badań w tej dziedzinie.

Wstęp 7

1. Wpływ polityki społecznej na rolę i zadania przedsiębiorstw 15

1.1. Przedmiot badań w polityce 15

1.2. Modele polityki społecznej a rola przedsiębiorstw 26

1.3. Przedsiębiorstwo jako podmiot polityki społecznej – fakty sprzed transformacji 36

1.4. Podmioty trzech sektorów a realizacja zadań społecznych 40

2. Społeczne aspekty zarządzania przedsiębiorstwem 49

2.1. Najważniejsze nurty badawcze społecznych aspektów w zarządzaniu 49

2.2. Współczesna interpretacja istoty zarządzania 55

2.3. Definicje i rodzaje przedsiębiorstwa 59

2.4. Miejsce społecznej odpowiedzialności w teorii przedsiębiorstwa 67

3. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw – ujęcie teoretyczne 75

3.1. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w perspektywie definicyjnej 75

3.2. Etapy rozwoju CSR 84

3.3. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw i terminy bliskoznaczne 88

3.4. Modele społecznej odpowiedzialności 92

4. Metodyka badania poziomu CSR 103

4.1. Problem badawczy, cele i metoda badań 103

4.2. Opis modelu 108

4.2.1. Podstawy teoretyczne modelu 108

4.2.2. Autorski model kontinuum społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw 112

4.3. Opis narzędzia badawczego 115

4.4. Charakterystyka próby badawczej 119

5. Poziom CSR w przedsiębiorstwach w Polsce 126

5.1. Ogólny poziom CSR w Polsce 126

5.2. Poziom CSR w obszarze pracowniczym 135

5.3. Poziom CSR w obszarze klientów i dostawców 142

5.4. Poziom CSR w obszarze społeczności lokalnej 156

5.5. Poziom CSR w obszarze środowiska przyrodniczego 164

5.6. Posumowanie wyników badań 171

Zakończenie 175

Literatura178

Załącznik 186

Spis rysunków 196

Spis tabel 197

Summary 201

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl