Autor: Witold Kowal
ISBN: 978-83-7695-459-2
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 194
Format: E-book
Wersja elektroniczna: IBUK
Przedmiotem zainteresowania badawczego autora niniejszej publikacji jest problem oceny przedsiębiorstwa, który wiąże się z kategoriami skuteczność i efektywność. Są to dwie uzupełniające się kategorie. W książce przyjęto założenie, iż podstawą do interpretacji skuteczności i efektywności są wyniki przedsiębiorstwa (efekty jego działań). Zaprezentowano w niej wyniki badań przedsiębiorstw, których celem było określenie miejsca różnych efektów marketingowych i finansowych w ocenie przedsiębiorstwa.
Wstęp 7
Rozdział 1. Skuteczność i efektywność jako kryteria ocen ekonomicznych 13
1.1. Podejście komplementarne do interpretacji efektywności i skuteczności 14
1.2. Efektywność jako przedmiot zainteresowania nauk ekonomicznych 26
1.3. Rozwój interpretacji organizational effectiveness 37
1.4. Inne przykłady interpretacji pojęcia effectiveness w ramach nauk o zarządzaniu 52
1.5. Sprawność organizacji – próba syntetycznej oceny dorobku teoretycznego 57
Rozdział 2. Wyniki marketingowe i finansowe przedsiębiorstwa a ocena skuteczności i efektywności organizacji 64
2.1. Zmienność celów przedsiębiorstwa 65
2.2. Rozwój koncepcji marketingowej 70
2.3. Podstawowe efekty działań marketingowych 87
2.4. Zróżnicowanie pomiarów efektów marketingowych i finansowych przedsiębiorstwa 104
Rozdział 3. Empiryczna weryfikacja zmienności ocen organizacji 112
3.1. Założenia projektu badawczego 112
3.2. Prezentacja wyników ogólnych badania 118
3.3. Wpływ percepcji znaczenia efektywności i skuteczności na zmienność ocen sprawności przedsiębiorstwa 131
3.4. Funkcje respondenta a zmienność ocen sprawności przedsiębiorstwa. 135
3.5. Zmienność oceny sprawności przedsiębiorstwa – ujęcie koncepcyjne. 148
Podsumowanie 161
Załączniki 164
Literatura 179
Spis rysunków 190
Spis tabel 191