Strategiczna i organizacyjna odnowa przedsiębiorstw

Cena: 35,00 zł 35.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Spis treści

Autor: Grzegorz Bełz, Szymon Cyfert

ISBN: 978-83-7695-703-6

Rok wydania: 2017

Liczba stron: 184

Format: E-book

Wersja elektroniczna: IBUK


Celem monografii jest analiza procesów odnowy organizacyjnej oraz zaproponowanie modelu zarządzania tymi procesami, które może wspierać takie transformacje w polskich przedsiębiorstwach. W kolejnych rozdziałach omówiono zjawiska strategicznej i organizacyjnej odnowy przedsiębiorstw, przedstawiono wyniki badań procesów odnowy opartych na analizie ankietowej niemal pięciuset przedsiębiorstw, a także wybranych studiów przypadków organizacji podlegających tym procesom. Zaprezentowano koncepcję modelu procesu odnowy przedsiębiorstwa będącą efektem przeprowadzonych studiów literaturowych oraz badań empirycznych. Monografia jest adresowana  zarówno do naukowców prowadzących badania nad problematyką ciągłego doskonalenia, restrukturyzacji oraz zarządzania strategicznego, jak i do praktyków zarządzania.

Wstęp 7

1. Istota zjawiska odnowy przedsiębiorstw 11

1.1. Odnowa jako współczesne zjawisko 11

1.2. Pojęcie odnowy przedsiębiorstwa 13

2. Strategiczna odnowa przedsiębiorstwa 19

2.1. Wprowadzenie 19

2.2. Istota i natura odnowy strategicznej 19

2.3. Pojęcie odnowy strategicznej 25

2.4. Obszary oddziaływania odnowy strategicznej 31

2.5. Podsumowanie 34

3. Organizacyjna odnowa przedsiębiorstwa 36

3.1. Wprowadzenie 36

3.2. Strategiczne determinanty architektury modelu organizacyjnego 37

3.3. System zarządzania – przedmiot odnowy organizacyjnej 46

3.4. Podsumowanie 56

4. Mechanizmy i procesy odnowy w polskich przedsiębiorstwach 58

4.1. Wprowadzenie 58

4.2. Metodyka postępowania badawczego i charakterystyka próby badawczej 59

4.3. Modele procesów odnowy 66

4.4. Zakres zmian w modelach biznesu i systemach zarządzania polskich przedsiębiorstw 71

4.5. Kryteria wyboru modeli procesów odnowy 81

4.6. Przesłanki procesów odnowy 83

4.7. Determinanty skuteczności procesów odnowy 87

4.8. Kluczowe obszary działań w procesach odnowy 88

4.9. Podsumowanie 94

5. Studium strategicznej i organizacyjnej odnowy przedsiębiorstwa 99

5.1. Wprowadzenie 99

5.2. Metoda realizacji studium przypadków odnowy przedsiębiorstw 99

5.3. Charakterystyka przypadków 102

5.4. Analiza przypadków strategicznej i organizacyjnej odnowy przedsiębiorstw 106

5.5. Podsumowanie 122

6. Model procesu odnowy przedsiębiorstwa 124

6.1. Wprowadzenie 124

6.2. Architektoniczny model procesu odnowy 126

6.3. Transformacyjny model procesu odnowy 138

6.4. Kształtowanie potencjału samoodnowy przedsiębiorstw 146

Zakończenie 157

Załączniki 161

Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety zastosowany w I etapie postępowania badawczego 163

Załącznik 2. Kwestionariusz ankiety zastosowany w II etapie postępowania badawczego 171

Bibliografia 177

Spis rysunków 182

Spis tabel 184

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl