Tożsamość ekosystemu biznesu

Cena: 45,00 zł 45.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Spis treści

Autor: Sylwia Stańczyk

ISBN: 978-83-7695-724-1

Rok wydania: 2018

Liczba stron: 252

Format: B5

Oprawa: Twarda

Wersja elektroniczna: IBUK || BOOKSBOX


Pomimo dużego wkładu badaczy nauk o zarządzaniu w zrozumienie istoty i natury sieci międzyorganizacyjnych wciąż dostrzega się niedostatek teoretycznych i empirycznych opracowań, które pozwoliłyby na zrozumienie sieci, zwłaszcza w kontekście ich ewolucji. Luka ta powoduje poszukiwanie inspiracji w biologicznych ekosystemach, ekologii i teorii ewolucji, mogących dostarczać nowych perspektyw dla dyskusji prowadzonych w środowisku naukowym. W tym ujęciu koncepcja ekosystemu biznesu staje się fundamentem rozumienia mechanizmów ewolucji sieci w naukach o zarządzaniu, można jednak zauważyć, że brakuje jej ontologiczno-epistemologicznego dookreślenia, co rodzi metodyczne problemy badawcze.
W monografii przyjęto założenie, że tożsamość ekosystemu biznesu jest kluczowa dla jego przeżycia i podjęto próbę konceptualizacji konstruktu tożsamości ekosystemu biznesu. Wobec złożoności badanego konstruktu podstawowy problem badawczy sprowadzał się do wskazania użyteczności konstruktu tożsamości ekosystemu biznesu w kontekście badań nad dynamiką, przeżyciem i granicami ekosystemu biznesu.
W podsumowaniu zaprezentowano najważniejsze ustalenia badawcze, implikacje dla praktyki gospodarczej oraz ograniczenia i kierunki przyszłych badań. Prawdziwe wyzwanie dla rozwoju prezentowanej koncepcji dostrzega się w makropoziomie analizy – sieci ekosystemów biznesu.


Wstęp 9

1. TOŻSAMOŚĆ W NAUKACH O ZARZĄDZANIU 19

1.1. Tożsamość organizacyjna – perspektywa wewnętrzna i zewnętrzna 20

1.2. Tożsamość organizacyjna a tożsamość korporacji 26

1.3. Operacjonalizacja tożsamości organizacyjnej 38

2. TEORETYCZNE PODSTAWY EKOSYSTEMU BIZNESU 63

2.1. Istota ekosystemu w biologii i w naukach o zarządzaniu 64

2.2. Cechy ekosystemu biznesu 70

2.3. Procesy w ekosystemie biznesu 93

3. KATEGORIE BADAWCZE KONSTRUKTU TOŻSAMOŚCI EKOSYSTEMU BIZNESU 109

3.1. Definicja tożsamości ekosystemu biznesu 110

3.2. Kierunki badań w obszarze tożsamości ekosystemu biznesu 118

3.3. Kategorie badawcze tożsamości ekosystemu biznesu 125

4. KONCEPCJA KONSTRUKTU TOŻSAMOŚCI EKOSYSTEMU BIZNESU W BADANIACH EGZEMPLIFIKACYJNYCH 141

4.1. Ramy koncepcyjne konstruktu tożsamości ekosystemu biznesu 142

4.2. Badania egzemplifikacyjne – illustrative case study 144

4.3. Dyskusja w odniesieniu do wyników badań egzemplifikacyjnych 168

Podsumowanie 173

Załącznik 1. Przegląd badań empirycznych nad tożsamością na gruncie nauk o zarządzaniu 81

Załącznik 2. Struktura 201

Literatura 203

Spis rysunków 235

Spis tabel 237

Summary 239

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl