Szukaj

Tożsamość ekosystemu biznesu

45.00 zł

Autor: Sylwia Stańczyk

ISBN: 978-83-7695-724-1

Rok wydania: 2018

Liczba stron: 252

Format: B5

Oprawa: Twarda

Wersja elektroniczna: IBUK || BOOKSBOX


Pomimo dużego wkładu badaczy nauk o zarządzaniu w zrozumienie istoty i natury sieci międzyorganizacyjnych wciąż dostrzega się niedostatek teoretycznych i empirycznych opracowań, które pozwoliłyby na zrozumienie sieci, zwłaszcza w kontekście ich ewolucji. Luka ta powoduje poszukiwanie inspiracji w biologicznych ekosystemach, ekologii i teorii ewolucji, mogących dostarczać nowych perspektyw dla dyskusji prowadzonych w środowisku naukowym. W tym ujęciu koncepcja ekosystemu biznesu staje się fundamentem rozumienia mechanizmów ewolucji sieci w naukach o zarządzaniu, można jednak zauważyć, że brakuje jej ontologiczno-epistemologicznego dookreślenia, co rodzi metodyczne problemy badawcze.
W monografii przyjęto założenie, że tożsamość ekosystemu biznesu jest kluczowa dla jego przeżycia i podjęto próbę konceptualizacji konstruktu tożsamości ekosystemu biznesu. Wobec złożoności badanego konstruktu podstawowy problem badawczy sprowadzał się do wskazania użyteczności konstruktu tożsamości ekosystemu biznesu w kontekście badań nad dynamiką, przeżyciem i granicami ekosystemu biznesu.
W podsumowaniu zaprezentowano najważniejsze ustalenia badawcze, implikacje dla praktyki gospodarczej oraz ograniczenia i kierunki przyszłych badań. Prawdziwe wyzwanie dla rozwoju prezentowanej koncepcji dostrzega się w makropoziomie analizy – sieci ekosystemów biznesu.


Polecamy

Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Wybierz pierwszy produkt