Autor: Łukasz Wawrzynek
ISBN: 978-83-7695-756-2
ISSN: 2084-6193
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 426
Oprawa: Twarda
Wersja elektroniczna: IBUK || BOOKSBOX
Monografia porusza tematykę analizy sieci społecznych, systematyzując wiedzę na ten temat. Publikacja odnosi się ponadto do niezwykle aktualnego zagadnienia doskonalenia procesów biznesowych. Prowadzi czytelnika przez przykłady realnych procesów, wskazując sposoby wykorzystania analizy sieci społecznej do ich analizowania, diagnozowania i doskonalenia.
Wprowadzenie 7
Część 1. Sieci społeczne i procesy biznesowe – istota, relacje, kształtowanie 13
1. Sieci społeczne w zarządzaniu 15
1.1. Teoria sieci – istota i założenia 17
1.2. Sieci społeczne w naukach o zarządzaniu 33
1.3. Wybrane zagadnienia analizy sieci społecznych 44
1.4. Podsumowanie 68
2. Role społeczne i pozycje strukturalne w analizie sieci 70
2.1. Kształtowanie i realizacja roli społecznej 72
2.2. Pozycje sieciowe i rola kluczowych graczy w sieci 78
2.3. Archetypy menedżerskie w sieciach organizacyjnych 91
2.4. Podsumowanie 101
3. Istota i natura doskonalenia procesów biznesowych 103
3.1. Podejście procesowe w organizacji 104
3.2. Metodyka i uwarunkowania doskonalenia procesów biznesowych 111
3.3. Podsumowanie 145
Część 2. Zarządcza analiza sieci – metodyka, weryfikacja i wykorzystanie w procesach biznesowych organizacji 149
4. Zarządcza analiza sieci społecznych w doskonaleniu procesów biznesowych 151
4.1. Założenia badawcze 152
4.2. Metoda i organizacja procesu badawczego 156
4.3. Metodyka zarządczej analizy sieci społecznych w doskonaleniu procesów 159
4.4. Założenia weryfikacji metodyki zarządczej analizy sieci i charakterystyka przypadków 172
4.5. Podsumowanie 174
6 Spis treści
5. Zarządcza analiza sieci społecznej – Alfa 176
5.1. Przypadek procesu AlfaOKi 184
5.2. Przypadek procesu AlfaOKe 194
5.3. Przypadek procesu AlfaNOKi 201
5.4. Przypadek procesu AlfaNOKe 209
6. Zarządcza analiza sieci społecznej – Beta 216
6.1. Przypadek procesu BetaOKi 223
6.2. Przypadek procesu BetaOKe 232
6.3. Przypadek procesu BetaNOKi 239
6.4. Przypadek procesu BetaNOKe 246
7. Zarządcza analiza sieci społecznej – Gamma 253
7.1. Przypadek procesu GammaOKi 260
7.2. Przypadek procesu GammaOKe 269
7.3. Przypadek procesu GammaNOKi 277
7.4. Przypadek procesu GammaNOKe 283
8. Zarządcza analiza sieci społecznej – Delta 291
8.1. Przypadek procesu DeltaOKi 298
8.2. Przypadek procesu DeltaOKe 307
8.3. Przypadek procesu DeltaNOKi 314
8.4. Przypadek procesu DeltaNOKe 321
9. Wnioski w zakresie zarządczej analizy sieci społecznych w doskonaleniu procesów biznesowych 328
9.1. Wpływ podstawowych miar sieci logicznych na skuteczność osiągania celów procesów 329
9.2. Otwartość sieci logicznych 331
9.3. Archetypy menedżerskie w procesach 337
9.4. Pozycje sieciowe w skuteczności osiągania celów procesu 342
9.5. Kierunki doskonalenia i ograniczenia metodyki zarządczej analizy sieci społecznych w doskonaleniu procesów biznesowych 345
Zakończenie 350
Załączniki 355
Literatura 381
Spis rysunków 404
Spis tabel 409
Spis załączników 412
Summary 414