Zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych

Cena: 45,00 zł 45.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Spis treści

Autor: Renata Brajer-Marczak

ISBN: 978-83-7695-899-6

Rok wydania: 2021

Liczba stron:

Format: B5

Oprawa: Miękka


Monografia podejmuje ważny i aktualny temat badawczy zarówno w aspekcie poznawczym jak i praktycznym. Podjęto w niej rozważania nad istotą, przejawami oraz czynnikami sprzyjającymi i hamującymi angażowanie się pracowników w doskonalenie procesów biznesowych. Zawiera analizę i syntezę teorii i praktyki. Założono w niej, że współczesne organizacje będące pod wpływem dużej dynamiki otoczenia są zmuszone do systematycznego podnoszenia sprawności realizowanych procesów.
Jednocześnie stwierdzono, że stosunkowo niski wskaźnik skuteczności wprowadzania zmian w procesach skłania do tego, aby poszukiwać uwarunkowań sprawnego przebiegu zmian w procesach i na tej podstawie formułować zalecenia dotyczące zarówno projektowania, jak i wdrażania udoskonaleń. Monografia daje możliwość lepszego zrozumienia znaczenia i możliwości rozwoju zaangażowania pracowników w doskonalenie procesów biznesowych. Publikację można polecić naukowcom, doktorantom i studentom uczelni ekonomicznych, jak również praktykom zarządzania.

Wstęp 9
1. Zarządzanie procesowe we współczesnych organizacjach 19
1.1. Zarządzanie zorientowane na procesy biznesowe  19
1.2. Próba uporządkowania terminologicznego pojęć 24
1.3. Związki zarządzania procesowego z wybranymi nurtami zarządzania 35
1.4. Zarządzanie procesowe we współczesnych koncepcjach zarządzania 39
1.5. Podsumowanie  48
2. Doskonalenie procesów biznesowych 49
2.1. Procesy biznesowe jako przedmiot zmian 49
2.2. Perspektywy doskonalenia procesów 55
2.3. Uwarunkowania doskonalenia procesów biznesowych 58
2.4. Metodyki doskonalenia procesów biznesowych 61
2.5. Ciągłe doskonalenie procesów biznesowych 65
2.6. Podsumowanie 69
3. Zaangażowanie w doskonalenie procesów biznesowych 71
3.1. Zaangażowanie pracowników – zakres znaczeniowy pojęcia 71
3.2. Kontekst zaangażowania pracowników w doskonalenie procesów biznesowych 78
3.3. Związek zaangażowania pracowników w doskonalenie procesów ze współczesnymi koncepcjami zarządzania 86
3.3.1. Orientacja na jakość a zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych 86
3.3.2. Koncepcja Lean Management a zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych 92
3.3.3. Balanced Scorecards (BSC) a zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych 93
3.4. Związek zaangażowania pracowników w doskonalenie procesów z wybranymi teoriami ekonomicznymi, socjologicznymi i psychologicznymi 95
3.4.1. Teoria transakcji społecznych a zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych 96
3.4.2. Teoria agencji a zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych 98
3.4.3. Teorie pola sił i interesariuszy a zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych 100
3.5. Podsumowanie 102
4. Metodyka badań 103
4.1. Opis postępowania badawczego 103
4.2. Badania literaturowe 107
4.3. Charakterystyka badań ilościowych 111
4.3.1. Wprowadzenie 111
4.3.2. Przyjęta metoda badawcza 117
4.3.3. Opis przeprowadzonej analizy statystycznej 121
4.4. Charakterystyka przeprowadzonych badań jakościowych 123
4.4.1. Wprowadzenie 123
4.4.2. Wybór przypadków do badania 129
4.4.3. Opis przeprowadzonych badań terenowych 132
4.4.4. Analizowanie danych i wnioskowanie 134
4.5. Podsumowanie 137
5. Zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowychz perspektywy przeprowadzonych badań empirycznych 138
5.1. Wyniki badań ilościowych 138
5.2. Główne wnioski z badań ilościowych 152
5.3. Wyniki badań jakościowych  154
5.3.1. Studium przypadku A – spółka z kapitałem zagranicznym, branża motoryzacyjna 155
5.3.2. Studium przypadku B – spółka z kapitałem skandynawskim, branża motoryzacyjna 161
5.3.3. Studium przypadku C – międzynarodowy operator logistyczny 166
5.3.4. Studium przypadku D – instytucja publiczna o zasięgu ogólnokrajowym 172
5.3.5. Studium przypadku E – przedsiębiorstwo użyteczności publicznej 177
5.3.6. Studium przypadku F – spółka świadcząca usługi outsourcingowe 181
5.4. Analiza i tezy (uogólnienia analityczne) wynikające z przeprowadzonych badań jakościowych 187
5.5. Główne wnioski z badań jakościowych 203
5.6. Podsumowanie  204
Zakończenie 206
Załączniki – narzędzia badawcze 215
Bibliografia 229
Spis rysunków 247
Spis tabel 248
Abstract 250

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl