Zarządzanie produktem w łańcuchu dostaw w dobie transformacji cyfrowej

Cena: 48,00 zł 48.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Spis treści

Autor: Natalia Szozda

ISBN: 978-83-7695-994-8

ISSN: 2084-6193

Rok wydania: 2022

Liczba stron: 288

Format: B5

Oprawa: Miękka

Wersja elektroniczna: IBUK, EBOOKPOINT


Monografia nie tylko przedstawia jedno z wielu podejść do zarządzania produktem w łańcuchu dostaw, eksponujące kluczowe aspekty związane z tą tematyką, ale także osadza ją w kontekście zmieniającego się otoczenia i warunków funkcjonowania łańcuchów dostaw – mianowicie transformacji cyfrowej oraz tworzenia więzi międzyorganizacyjnych w wymiarach strukturalnym i relacyjnym. W książce omówiono podstawy teoretyczne rozwoju koncepcji łańcucha dostaw, podjęto próbę zdefiniowania modelu cyfrowego łańcucha dostaw, a także opisano uwarunkowania rozwoju koncepcji zarządzania produktem w dobie transformacji cyfrowej łańcucha dostaw. Na podstawie zaprezentowanego studium przypadku oraz rezultatów ilościowego badania empirycznego w triadach autorka podała rekomendacje oraz zidentyfikowała przyszłe kierunki rozwoju dotyczące procesu zarządzania produktem w łańcuchu dostaw w dobie transformacji cyfrowej. Monografia jest skierowana do pracowników naukowo-dydaktycznych uczelni wyższych, studentów, menedżerów produktów oraz zarządzających łańcuchami dostaw.

Słowa kluczowe: łańcuch dostaw, więzi międzyorganizacyjne, zarządzanie produktami, cykl życia produktu, transformacja cyfrowa 

Wstęp  7
1. Produkt jako przedmiot przepływu w łańcuchu dostaw  15
1.1. Istota koncepcji łańcucha dostaw  15
1.2. Triada jako perspektywa poznawcza łańcucha dostaw  23
1.3. Rola potrzeb klienta w rozwoju koncepcji łańcucha dostaw  30
1.4. Tworzenie oferty produktowej w łańcuchu dostaw  40
1.4.1. Produkt jako determinanta kształtowania łańcucha dostaw 40
1.4.2. Indywidualizacja produktów w łańcuchu dostaw  51
2. Indywidualizacja oferty produktowej łańcucha dostaw w obliczu wyzwań transformacji cyfrowej  58
2.1. Istota i etapy transformacji cyfrowej  58
2.2. Technologie transformacji cyfrowej wykorzystywane w łańcuchu dostaw  62
2.3. Transformacja cyfrowa łańcucha dostaw. Cyfrowy łańcuch dostaw  75
2.4. Struktury omnikanałowe jako przejaw transformacji cyfrowej łańcucha dostaw  85
2.5. Stopień indywidualizacji oferty produktowej w łańcuchu dostaw  95
3. Uwarunkowania rozwoju koncepcji zarządzania produktem w dobie transformacji cyfrowej łańcucha dostaw  108
3.1. Istota zarządzania produktem w łańcuchu dostaw  108
3.2. Zarządzanie produktem w łańcuchu dostaw w ujęciu procesowym  117
3.2.1. Zarządzanie produktem w łańcuchu dostaw z wykorzystaniem modeli referencyjnych ASCM  117
3.2.2. Zarządzanie produktem w łańcuchu dostaw w modelu GSCF 128
3.3. Zarządzanie cyklem życia produktów w łańcuchu dostaw 133
3.4. Systemy produktowo-usługowe jako determinanty rozwoju koncepcji zarządzania produktem w dobie transformacji cyfrowej łańcucha dostaw  139
4. Egzemplifikacja zarządzania produktem w łańcuchu dostaw w dobie transformacji cyfrowej w wybranych sektorach  148
4.1. Metodyka postępowania badawczego – analiza przypadków  148
4.2. Zarządzanie produktem mody w łańcuchu dostaw grupy Inditex  156
4.3. Zarządzanie innowacją produktową w łańcuchu dostaw koncernu Toyota  163
4.4. Zarządzanie produktem funkcjonalnym w łańcuchu dostaw Procter & Gamble  175
4.5. Analiza krzyżowa i sformułowanie hipotez badawczych  185
5. Zarządzanie produktem w łańcuchu dostaw. Wyniki badań empirycznych  189
5.1. Metodyka postępowania badawczego – badanie empiryczne o charakterze ilościowym  189
5.1.1. Dobór i charakterystyka próby badawczej  189
5.1.2. Konstrukcja instrumentu pomiarowego  190
5.1.3. Zastosowane metody analizy wyników  194
5.2. Operacjonalizacja konstruktów badawczych. Analiza głównych składowych 196
5.3. Grupowanie diad. Analiza skupień i profilowanie klas  208
5.3.1. Analiza skupień w diadach producent-dostawca  208
5.3.2. Analiza skupień w diadach producent-odbiorca  210
5.3.3. Profilowanie klas  213
5.4. Wnioski badawcze 214
6. Zarządzanie produktem w dobie transformacji cyfrowej łańcucha dostaw w świetle wyników badań własnych  221
6.1. Autorska klasyfikacja i charakterystyka oferty produktowej łańcuchów dostaw w dobie transformacji cyfrowej  221
6.2. Łańcuch dostaw w kontekście autorskiej klasyfikacji produktów. Rekomendacje dla praktyki  227
6.3. Zarządzanie produktem w cyfrowym łańcuchu dostaw  232
6.4. Predykcja rozwoju zarządzania produktem w łańcuchu dostaw
w dobie transformacji cyfrowej 237
Zakończenie  242
Załączniki 249
Bibliografia  264
Spis rysunków  283
Spis tabel  285
Abstract 287

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl