Zrównoważone Zarządzanie Zasobami Ludzkimi – wybrane zagadnienia

Cena: 32,00 zł 32.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Spis treści

Autor: Katarzyna Piwowar-Sulej, Dominika Bąk-Grabowska, Katarzyna Grzesik, Czesław Zając

ISBN: 978-83-67400-12-1

Rok wydania: 2023

Liczba stron: 90

Format: B5

Oprawa: Miękka

Wersja elektroniczna: EBOOKPOINT


Celem opracowania jest systematyzacja wybranych zagadnień tworzących głównie społeczny wymiar koncepcji ZZZL rozpatrywanych w kontekście pochodzenia analizowanej koncepcji oraz roli i architektury systemu HRM. Ponieważ problematyka ZZZL jest obszerna i wielowątkowa, w monografii skoncentrowano się na prezentacji najważniejszych kwestii. Ze względu na to, że jednym z głównych filarów ZZL jest rozwój personelu, autorzy omawiają w książce zagadnienia kształtowania tzw. kompetencji przyszłości oraz zrównoważonego przywództwa. Poruszają także rzadko eksplorowany w kontekście ZZL temat dotyczący kreowania form zatrudnienia. Aby osiągnąć przyjęty cel, dokonują analizy zagranicznej i krajowej literatury przedmiotu, a także posługują się wynikami badań wtórnych.

Słowa kluczowe: zrównoważony rozwój, społeczna odpowiedzialność biznesu, przywództwo, zarządzanie zasobami ludzkimi

Wstęp 7
1. Istota Zrównoważonego Zarządzania Zasobami Ludzkimi 11
1.1. Rodowód i definicja Zrównoważonego Zarządzania Zasobami Ludzkimi 11
1.2. Role i architektura systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
w obliczu założeń ZZZL 15
2. Zrównoważone przywództwo w kontekście implementacji Zrówn ważonego Zarządzania Zasobami Ludzkimi 22
2.1. Wokół istoty zrównoważonego przywództwa. 22
2.2. Praktyki zrównoważonego przywództwa 28
2.3. Rozwój zrównoważonego przywództwa jako podstawa wprowadzania i doskonalenia ZZZL 37
3. Zrównoważone Zarządzanie Zasobami Ludzkimi a różnorodność
form zatrudnienia 41
3.1. Podejście do pracowników i formy ich zatrudnienia jako przedmiot koncepcji zrównoważonego rozwoju 41
3.2. Umowa o pracę na czas nieokreślony jako standardowa forma zatrudnienia 43
3.3. Umowa o pracę na czas określony – konsekwencje braku stab lizacji 49
3.4. Umowy prawa cywilnego i samozatrudnienie – gdy zatrudniony nie jest pracownikiem 51
3.5. Pracownicy z agencji pracy tymczasowej – problem podziału kompetencji pomiędzy przedsiębiorstwo użytkujące a agencję 54
4. Rozwój kompetencji przyszłości jako element Zrównoważonego Z rządzania Zasobami Ludzkimi 58
4.1. Pożądane kompetencje pracowników współczesnych organizacji w świetle ZZZL 58
4.2. Kompetencje przyszłości w świetle różnorodności wiekowej pracowników 62
4.3. Pożądane kompetencje w organizacjach wirtualnych 64
4.4. Wybrane instrumenty zarządzania efektami pracy w kontekście rozwoju kompetencji przyszłości 69
Zakończenie 72
Bibliografia 75
Spis rysunków 87
Spis tabel 87
Abstract. 88

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl